Tutustu videolla mainittuun kirjaan Ikäystävällinen yritys, Senioriasiakkaat tulevat! Kirja löytyy sähköisenä täältä. Kun olet katsonut videon ja tutustunut kirjaan, merkitse alla olevaan kenttään asioita, joiden vuoksi oman yrityksen on mielestäsi kannattavaa huomioida palveluidensa kehittämisessä ikäihmisten tarpeita.
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Tämän luennon videoilla käsiteltiin yleisiä ikäihmisiä koskevien piirteitä. Hyvä tapa syventää käsitystä oman yrityksen ikääntyneistä asiakkaista on laatia asiakasprofiili.
Tee asiakasprofiili alla olevaan kenttään. Asiakasprofiilin asiakas on yleensä kuvitteellinen henkilö, joten se ei kuvaa suoraan ketään yksittäistä henkilöä. Profiilissa voi olla monien asiakkaiden piirteitä. Kuvaa mielestäsi tyypillistä yrityksesi ikääntynyttä asiakasta.
Kirjaa profiiliin esim. seuraavia tietoja:
Kirjaa vastauksesi alla olevaan tilaan. Vastaus tallentuu, kun klikkaat lähetä -painiketta.
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Esteettömyys
Videolla esteettömyyttä käsiteltiin seitsemästä eri näkökulmasta. Arvioi yrityksesi esteettömyyttä asiakkaan näkökulmasta osa-alueittain (1-7). Numeroi vastauksesi osa-alueittain. Voit jättää huomiotta yrityksesi palveluiden kannalta epäolennaiset osa-alueet. Jos tuotat palvelua vain asiakkaiden kodissa, tämän osa-alueen merkitys on siinä tapauksessa vähäisempi.
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Saavutettavuus
Videolla saavutettavuutta käsiteltiin kolmesta eri näkökulmasta. Arvioi yrityksesi saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta osa-alueittain (1-3). Käytä vastauksessa osa-alueiden mukaisia väliotsikoita. Voit jättää huomiotta yrityksesi palveluiden kannalta epäolennaiset osa-alueet.
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Arvio yrityksesi asiakaspalvelua ikääntyneiden asiakkaiden kannalta. Mikä asiakaspalvelussa on mielestäsi hyvää ja mitä olisi tarpeen kehittää? Voit kiinnittää vastauksessasi soveltuvin osin huomiota mm. seuraaviin asioihin:
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Pohdi oman yrityksesi asiakaspalvelua muistisairautta potevien asiakkaitten kannalta. Kirjaa mahdolliset kehittämisehdotukset alla olevaan kenttään.
Et ole vielä vastannut tähän osioon
Tutustu videolla mainittuun kirjaan Ikäystävällinen yritys, Senioriasiakkaat tulevat! Kirja löytyy sähköisenä täältä. Kun olet katsonut videon ja tutustunut kirjaan, merkitse alla olevaan kenttään asioita, joiden vuoksi oman yrityksen on mielestäsi kannattavaa huomioida palveluidensa kehittämisessä ikäihmisten tarpeita.
Et ole vielä vastannut tähän osioon