K-Market Herttu palvelee asiakkaita kaupassa ja kotona
21.02.2023 - Uutiset
Vuoden verran Tarjoomon jäsenenä ollut K-Market Herttu Varkaudessa haluaa pitää kynnyksensä matalana. Hertussa halutaan panostaa hyvään palveluun. Valikoimaa on räätälöity asiakkaiden tarpeiden mukaan ja henkilökunta on valmis auttamaan esimerkiksi kauppakassien kantamisessa tai muussa asiointiin liittyvässä.
– Olemme halunneet profiloitua hyvän palvelun perusteella, ja asiakastyytyväisyyskyselyjen mukaan olemme siinä onnistuneetkin, toteaa kauppias Perttu Laitinen.
“Hyvä palvelu on sitä, että asiakas voi tulla meille yhtä luontevasti kuin omaan keittiöönsä jääkaapille.”
Sen lisäksi, että asiakkaat tulevat kauppaan, myös kauppa tulee asiakkaiden luo – tilauksesta. Kuten muillakin K-Marketeilla, Hertulla on verkkokauppa, jonka kautta ostokset voi tilata omalle kotiovelleen, tai tarvittaessa jopa paikoilleen kaappiin asti.
Kauppakassipalvelu on ollut suosittu, viikossa Hertun oma kuski toimittaa 150–200 tilausta. Monet asiakkaat ovat esimerkiksi kotipalvelujen asiakkaita, joiden on vaikea päästä itse kauppaan. Tällöin kotipalvelun työntekijät tekevät tilaukset asiakkaiden toiveiden mukaan.
Verkkokauppatilauksia voi tehdä kuka vain, ja Pertun mukaan esimerkiksi yritykset tekevät tilauksia kiitettävästi. Jos verkkokaupan käyttäminen tuntuu vaikealta, voi tilauksen tehdä myös puhelimitse.
Tilaukset toimittaa sama tuttu kuski, mitä monet etenkin ikääntyneet asiakkaat arvostavat.
– Työntekijällä pitää olla pelisilmää huomata, miten kunkin asiakkaan kanssa toimitaan, kun mennään toisen ihmisen kotiin, Perttu kertoo. Etenkin muistisairaiden kanssa on tärkeää, että tulija on tuttu ja tämä osaa kertoa ymmärrettävästi miksi on tullut.
Hertun kauppakassipalvelu löytyy Tarjoomon palveluhausta. Pertulla on Tarjoomosta hyvät kokemukset.
– Emme tietenkään pysty suoraan tietämään, kuka asiakkaista löytää meidät mitäkin kautta, mutta uskoisin, että jos kysyisimme, niin kyllä sieltä Tarjoomon kautta tulleita asiakkaita olisi.