Palveluja ikäihmisille ♥:llä
Mistä löytäisin kotiini siivoojan? Kuka tekisi lumityöt? Tai kuka kävisi yksin asuvan vanhempani kanssa kaupassa? Tällaiset ikääntyvien ja heidän läheistensä kohtaamat arkiset kysymykset olivat taustalla, kun Tarjoomo keväällä 2020 perustettiin. Palveluiden jakamista varten päätettiin rakentaa sähköinen palveluhaku, jota parhaillaan selaat.
Etsi oma palvelusiMikä on Tarjoomo?
Tarjoomo on voittoa tavoittelematon osuuskunta, jonka keskeisenä tehtävänä on ikäihmisten kotona asumisen ja heidän hyvinvointinsa tukeminen.
Tarjoomon arvoja ovat luotettavuus, turvallisuus, yksilöllisyys ja tarpeen mukaisuus. Osuuskunnan toimintamalleilla edistämme näiden arvojen toteutumista myös käytännössä.
Tarjoomon symbolina on kirjekyyhky. Se kuvaa osuuskunnan tehtävää ja roolia. Kuten kyyhky, toimii Tarjoomon palveluhakukin viestin välittäjänä. Viesti luotettavista ja turvallisista palveluista kulkee sen kautta palveluntarjoajilta asiakkaille. Viestin keskeinen sisältö on: “Voit luottaa meihin. Me pidämme huolta!”.
Tilaa uutiskirje
Me olemme Tarjoomo! Mukana jo yli 150 yritystä.
Suurin osa Tarjoomon jäsenistä ja palveluntarjoajista on yrityksiä. Pohjois-Savossa meitä on jo yli 150!
Yhteisenä tavoitteenamme on ikäihmisten hyvinvoinnin sekä laadukkaan ja turvallisen kotona asumisen tukeminen. Voit hankkia yksilöllisiä, tarpeen mukaisia ja turvallisia palveluita kotiisi. Osa palveluistamme tarjotaan myös yritysten toimipisteissä.
Kun palveluita hankitaan, tehdään sopimus aina asiakkaan ja palveluntarjoajan kesken. Tarjoomo ei peri välityspalkkiota.
Tutustu palveluihimme Tarjoomon palveluhaussa.
Osuuspankki Tarjoomon kumppaniksi vuosiksi 2024-2025
OP Pohjois-Savo ja Tarjoomo-osuuskunta toimivat yhteistyössä vuosina 2024-2025.
Kumppanuusyhteistyö tukee Tarjoomoa mm. palveluidensa näkyvyyden lisäämisessä. Vastaavasti OP Pohjois-Savo näkyy Tarjoomon lehdessä ja osallistuu syksyllä 2024 Tarjoomon järjestämille Seniorimessuille.
Voit tutustuta Osuuspankin ikäihmisille suunnattuihin palveluihin klikkaamalla OP:n palvelut senioreille linkkiä. Sivulta löydät vinkkejä pankkiasiointiin, asiakaspalvelun puhelinnumeron sekä tärkeää tietoa turvallisesta pankkiasioinnista tietokoneella ja puhelimella.
Hyvinvointialue hyödyntää Tarjoomoa asiakasohjauksessa
Pohjois-Savon hyvinvointialueen ikäkeskuksen neuvonta tarjoaa matalan kynnyksen ohjausta ja neuvontaa kaikille pohjoissavolaisille ikäihmisille ja heidän läheisilleen.
Neuvonnassa hyödynnetaän Tarjoomo-osuuskunnan sähköistä palveluhakua tilanteissa, joissa asiakas etsii itselleen yksityistä palveluntuottajaa, esimerkiksi siivous, ateria- tai asiointiapupalvelua.
Asiakasohjaajat näkevät palveluhausta palveluntuottajien yhteystiedot ja palvelukuvaukset, jotka he voivat antaa asiakkaille. Hyvinvointialueen ja Tarjoomon yhteistyö käynnistyi 1.1.2023.
Kysymykset ja kehitysideat Tarjoomolle
Jäikö jokin askarruttamaan, etkö löytänyt tarvitsemaasi palvelua tai havaitsitko Tarjoomossa jonkin kehittämiskohteen? Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin tai anna meille palautetta ja kehitysehdotuksia alla olevan lomakkeen kautta. Tarjoomon kautta hankittuja palveluita koskevat palautteet annetaan suoraan palveluntarjoajalle.
Miten voi antaa palautetta Tarjoomon palveluista?
Voit antaa palautetta palvelukortin alalaidassa olevalla arviolomakkeellaPalautteen antaminen Tarjoomon palveluista
Tarjoomon kautta hankituista palveluista voi antaa palautetta kunkin palvelukortin alalaidassa olevan arviolomakkeen kautta. Palautetta voi antaa ainoastaan palvelun tilannut asiakas. Palveluista annettu tähtiluokitus näkyy palvelussa heti. Sanalliset palautteet käydään läpi Tarjoomon henkilöstön toimesta ja julkaistaan palveluhaussa palvelukortin alla.
Kuka vastaa Tarjoomon kautta löytyvien palveluiden laadusta?
Palveluiden laadusta vastaa kaikissa tilanteissa palveluntarjoaja.Palveluiden laatu palveluntarjoajien vastuulla
Koska Tarjoomo ei myy palveluita, vaan toimii palveluita koskevien tietojen välittäjänä sekä mahdollistaa yhteydenoton palveluntarjoajiin, on vastuu palveluiden laadusta kaikissa tilanteissa palveluntarjoajalla. Palveluntarjoaja vastaa myös palveluhaussa olevien tietojen oikeellisuudesta. Jos Tarjoomon kautta hankitun palvelun laadussa on puutteita, voi asiakas kuitenkin välittää palautetta palvelukortin alalaidassa olevan arvio-lomakkeen kautta. Tarjoomo-verkosto edistää omalla toiminnallaan myös palveluiden laatua sitouttamalla palveluntarjoajia Tarjoomon arvoihin sekä järjestämällä yrityksille koulutuksia mm. ikäystävällisistä palveluista sekä tarkistamalla, että Tarjoomossa palveluita tarjoavilla yrityksillä on tarjoamiensa palveluiden edellyttämä koulutus ja että velvoitteet yhteiskuntaakin kohtaan on hoidettu.