EU-banneri

Palvelumuotoilu ja tuotteistaminen -työpajat | Syksy 2022

Nykyinen tila
Et ole ilmoittutunut vielä
Hinta
Ilmainen
Aloita

Maksuttomat työpajat Kuopiossa! 13.9.-11.10.2022

Onko asiakkaasi ikäihminen tai voisiko sinun yrityksesi tarjota palveluita ikäihmiselle?

Millaista palvelua ikäihminen tarvitsee ja haluaa ostaa?

Onko palvelusi asiakkaalle helppo ostaa?

kaksi henkilöä laittaa seinälle postit lappuja

Syksyllä 2022 järjestetään maksuton neljän livetapaamisen koulutus- ja työpajasarja palvelumuotoilusta ja tuotteistamisesta. Työpajojen aikana ja niiden avulla sinulla on mahdollisuus kehittää olemassa olevia palveluja tai luoda aivan uutta!

Maksuttomat koulutukset ja työpajat on tarkoitettu pohjoissavolaisille yrityksille ja yhteisöille, jotka tarjoavat palvelujaan ikäihmisille.

Sinun kannattaa osallistua, jos on ajankohtaista:

  • Uuden palvelun kehittäminen ikäihmisille
  • Olemassa olevan palvelun tai yksittäisen palvelun osan uudistaminen ikäihmisten tarpeisiin
  • Haluat oppia, kuinka asiakaslähtöistä kehittämistä tehdään ja haluat parantaa palvelusi asiakaskokemusta
  • Haluat tietää, miten voit hyödyntää palvelumuotoilua oman yrityksen kehittämisessä
  • Tahdot rakentaa kannattavaa liiketoimintaa

Aikataulu ja toteutus

Tiistaina 13.9. klo 8.30-11.30 | Palvelumuotoilu ja asiakaskokemus -koulutus
Tiistaina 20.9. klo 8.30-11.30 | Tuotteistaminen ja sen hyödyt -koulutus
Tiistaina 27.9. klo 8.30-11.30 | Yrityksen palvelun tuotteistaminen -työpaja

Viikko 40 itsenäinen tehtävä | Tuotteistetun palvelun itsenäinen minitestaus asiakaskohderyhmällä

Tiistaina 11.10. klo 8.30-11.30 | Palvelun jatkokehittäminen ja yhteistyön mahdollisuudet -työpaja

Tapaamiset järjestetään Kuopiossa keskusta-alueella, tarkempi paikka varmistuu myöhemmin.

Koulutuksen kuvaus:

Ikäihmisille ja heidän läheisilleen tarjottavien palveluiden kenttä on laaja. Palvelumuotoilun avulla näitä palveluita ja asiakaskokemusta kehitetään käyttäjälähtöisesti.

Kehittämistyössä hyödynnetään muotoilun prosessia ja menetelmiä ja edetään asiakasymmärryksestä ideointiin ja palvelun testaamiseen. Samalla kehitetään yrityksen omaa toimintaa ja sisäisiä prosesseja. Käytännönläheisissä työpajoissa pääset konkreettisesti viemään oman palvelusi uudelle tasolle.

Koulutuksessa ja työpajoissa:

  • Opit hakemaan inspiraatiota ja ideoita palvelun kehittämiseen
  • Opit kehittämään palveluasi asiakkaan tarpeet ja toiveet huomioiden
  • Ymmärrät, kuinka palvelusi voi helpottaa asiakkaan arkea
  • Ymmärrät mitä palvelumuotoilu on ja opit hyödyntämään palvelumuotoilun menetelmiä, jotka helpottavat palvelun tuotteistamista, kehittämistä ja asiakkaan osallistamista
  • Opit asettamaan selkeät tavoitteet palvelun kehittämiselle
  • Testaat kehittämääsi palvelua yhdessä asiakkaiden kanssa, saat nopeasti tietää ostaisiko asiakas palveluasi ja opit lisää asiakaskohderyhmän tarpeista
  • Tutkitaan yhteistyön mahdollisuuksia palvelun kehittämisessä

Kouluttajat

Hathuntersin Iita Sallinen ja Sonja Lehtomäki tekevät monimutkaisista asioista yksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä.

Sonja on taustaltaan tutkija ja muotoilija ja hän on tottunut sukeltamaan syvälle asiakastarpeisiin ja asiakasymmärryksen maailmaan sekä kehittämään yritysten liiketoimintaa.

Iita on muotoilualan sarjayrittäjä, jonka erityisosaamista on palvelun tuotteistaminen ja yhteiskehittäminen. Yhdessä he muodostavat tehokaksikon, joka ohjaa sinut lempeästi palvelumuotoilun, liiketoiminnan kehittämisen ja tuotteistamisen maailmaan. Tervetuloa mukaan!

Iita Sallinen ja Sonja Lehtomäki istuvat