Palvelulupaus ikäihmisille

Mikä on palvelulupaus?

Palvelulupaus kertoo, miten yritys haluaa palvella asiakkaitaan ja millaista palvelua asiakkaat voivat odottaa yritykseltä. Palvelulupaus voi korostaa myös yrityksen arvoja ja asioita, jotka erottavat sen kilpailijoista.

Hyvin muotoiltu ja pidetty palvelulupaus voi parantaa asiakastyytyväisyyttä, luottamusta ja uskollisuutta. On tärkeää, että yritys kykenee täyttämään antamansa palvelulupauksen. Mikäli lupaukseen ei pystytä vastaamaan, se voi heikentää asiakkaiden luottamusta palveluntarjoajaan. Siksi palvelulupauksen laatimisessa on hyvä olla realistinen.

Tehtävä

Määrittele yrityksesi palvelulupaus ikääntyneille asiakkaille alla olevaan tilaan. Palvelulupauksen pituus voi olla esimerkiksi 1-5 lausetta. Tämän kurssin oppituntiaiheista on apua, kun mietit, millaisia asioita ikääntyneille asiakkaille annettavaan palvelulupaukseen kannattaa sisällyttää.

Esimerkkejä ikäystävällisen yrityksen palvelulupauksessa käytettävistä lauseista:

  • Kohtaamme asiakkaamme kiireettömästi.
  • Toimipisteemme on esteetön.
  • Pyrimme siihen, että asiakkaan luona käy aina sama työntekijä.
  • Meidät tavoittaa yhdellä puhelinsoitolla. Jos emme vastaa, soitamme perään.
  • Sovimme asioista aina kirjallisesti.
  • Meille ikäihmisten palveleminen on sydämen asia.

Lopuksi: Tämän kurssin käynyt yritys voi saada käyttöönsä Tarjoomo-sertifikaatin. Sertifikaatin käyttönotto edellyttää palvelulupauksen julkaisemista Tarjoomossa

Tarjoomo-sertifikaatti kertoo asiakkaalle, että ikäystävällisyys on tärkeä arvo yritykselle. Sertifikaatin tunnuksena on yrityksen palvelukorteilla ja yrityskortilla näkyvä oranssi sydän-symboli. Sertifikaatin saa, jos vähintään yksi yrityksen henkilöstöstä on suorittanut ikäystävällinen yritys-kurssin ja jos kurssin päätteeksi laadittava palvelulupaus on julkaistu Tarjoomossa. Sertifikaatin käyttöön ottaminen ei kuitenkaan ole pakollista, eikä se ole mahdollistakaan, mikäli yrityksellä ei ole palveluita Tarjoomossa.

Palvelulupauksen teknisestä julkaisemisesta vastaa yrityksen Tarjoomo-pääkäyttäjä. Alla olevaan kenttään laatimasi palvelulupaus tulee siksi näkyviin myös pääkäyttäjän hallinnoimaan Tarjoomon hallintanäkymään. Pääkäyttäjä näkee myös kaikkien muiden yrityksesi kurssille osallistuvien laatimat palvelulupaukset. Osallistujan laatima palvelulupaus voidaan julkaista sellaisenaan tai muokata yrityksen palvelulupaus useamman henkilön palvelulupauksista. On tärkeää, että koko yritys voi sitoutua julkaistavaan palvelulupaukseen.

Laadi palvelulupaus alla olevaan kenttään. Muista tallentaa vastauksesi.