6.4. Ikä- ja muistiystävällinen asiakaspalvelu
Diat: Ikäystävällinen asiakaspalvelu (Tuula Kukkonen):
https://tarjoomo.fi/wp-content/uploads/2022/04/Ikaystavallinen-asiakaspalvelu.pdf
· Lyhyt kertaus edellisen kerran (30.3.) teemoista & orientaatio päivän teemoihin
· Ikäystävällinen asiakaspalvelu, alustus ja keskustelua
· Muistiystävällinen asiakaspalvelu: alustus ja keskustelua, Toiminnanjohtaja Eija Rytkönen, Pohjois-Savon Muisti ry
· Tauko
· Päivän tehtävä, tehtävänanto ja mahdolliset kysymykset
· Yhteistä työskentelyä päivän teeman ja tehtävän tiimoilta
Materiaalia tutustuttavaksi
- Asiakkaana muistisairas - ymmärrä ja auta (ladattava pdf, Muistiliitto)
Ikä- ja muistiystävällinen asiakaspalvelu:
• Vuorovaikutus, yksilöllisyys ja turvallisuus - avaimet ikäystävälliseen asiakaspalveluun (Kukkonen)
Tutustu näihin käytännönläheisiin oppaisiin:
• Ikäosaamista pohjoiskarjalaiseen asiakaspalveluun. (Jämsén, toim. 2013)
• Muisti- ja ikäystävällinen yritys -opas. (Muisti- ja ikäystävällinen Etelä-Pohjanmaa -hanke 2019)
• Muistisairaan ihmisen kohtaaminen (Muistiliitto)
• Muistiradio - kannattaa kuunnella lyhyitä tarinoita eri näkökulmista!
(Pohjois-Karjalan muisti ry.)
• Muistisairaana maailmassa - kuuntele kiinnostavia podcasteja (tuottajana Muistiliitto)!